vrijdag 23 november 2012

Twitter, Hyves en Facebook.
Vanaf augustus ben ik al bezig van oud nieuw te maken. Helaas heb ik niet van alles foto's gemaakt zoals het eruit zag. Linksboven, daaronder en schuin daaronder heb je een idee hoe alles eruit heeft gezien en hoe het wordt.  Rechtsonder zie je mijn laatste project. De stoel moet nog een laatste laag en dan ga ik verder aan het bed voor mijn kleindochter. De kleur wordt rood.
Ik heb er erg veel plezier in en er gaan heel veel uurtjes in zitten, net als in de computercursus.
Twitter, Hyves, Facebook, overal naar gekeken en wat wordt er veel "gepraat" op internet. In het af en toe een blog maken heb ik best wel plezier gekregen  maar erop los twitteren gaat 'm nog niet worden denk ik. Het bloggen is voor mijn gevoel privé als ik het vergelijk met twitteren en facebook.
Eigenlijk moet je het normaal gaan vinden dat veel mensen veel over je weten  en veel "liken" (Facebook). Op Hyves kom je ogen tekort om alles te zien en voor je het weet zit je twee uur achter de computer. Ik heb dan het gevoel dat ik niets heb gedaan en vind dat ook heel frustrerend. Daarom is Twitter denk ik ook iets waaraan ik moet wennen. Tijdrovend. De computer wordt door mij vooral gebruikt voor snel even mailen, iets opzoeken op Google, internetbankieren, de tv gids, nieuws kijken. Allemaal dingen waarmee ik tijd bespaar. Ik vraag me ook af hoe anderen daarover denken.
Dus medecursisten, ik ben wel heel benieuwd.

dinsdag 13 november 2012

Het zat me niet lekker dat het plaatsen van een collage op mijn blog niet wilde lukken deze week, terwijl ik het al eerder had gedaan, dus ben ik blijven proberen en opeens kan ik weer "toevoegen".
Ik blijf me erover verbazen dat iets soms zomaar lukt en de volgende keer zit ik weer te prutsen. Veel doen is natuurlijk de oplossing maar ja... mijn eerste blogje ging er al over "TIJD".
Ik ben zo met Media wijsheid bezig dat ik deze week een email heb verwijderd die ik zeker had moeten lezen. Je kunt dus ook overdrijven. Ik heb ook deze week een enquête  ingevuld waarbij werd bezworen dat de informatie anoniem zou zijn. Op het eind werd er gevraagd of ik ook een cadeaubon van € 25,00 wilde winnen. Daarvoor moest ik dan wel mijn adresgegevens invullen. Volgens mij zijn de gegevens dan niet meer anoniem en wordt je op deze manier op slinkse wijze gegevens ontfutselt en voor je het weet krijg je weer allerlei ongewenste post/email binnen. Met Linkedin moet ik nog in de weer maar omdat ik ook niet op zoek ben naar een baan trekt dat wat minder.

donderdag 8 november 2012

Media Wijsheid

Ik ben vanaf 21.00 uur aan het lezen over Media Wijsheid. Ik dacht dat ik behoorlijk voorzichtig bezig was op het internet maar ik ga nog voorzichtiger worden. Vooral als het gaat om het winnen van dingen via internet. Het is zo verleidelijk, een jaar lang gratis tanken, een reisje, een dagje uit, een kledingbon. Van alles kun je winnen maar men wil ook alles van je weten en volgens mij wint er nooit iemand ook maar iets. De enige die ermee wint is de maker van de prijsvraag, die heeft jouw gegevens waardoor je via de post ook nog eens wordt lastig gevallen. Ik kwam nog een leuke link tegen : http://www.Hetspinternet.nl, daarin wordt aan kinderen het internet uitgelegd. Ga ik mijn kleinkinderen laten lezen. Een facebook pagina had ik al maar tot nu toe deed ik er weinig mee. Een vriend van vroeger heeft me gevonden via facebook maar het verdere contact heb ik via mijn gewone mail gedaan. Ik heb ook geen behoefte om veel van wat ik doe te delen via facebook.

donderdag 1 november 2012

Hier volgt het recept van de courgette/broccoli soep. Niet geheim dus.
Een rode ui 3 minuten fruiten, daarna de in stukjes gesneden courgette en broccoli 2 minuten mee fruiten. Naar smaak 3/4 of heel bouillonblokje en 3/4 l. water erbij doen. Nog 10 minuten doorkoken en de staafmixer erdoor. Je kunt er nog meer groentes doordoen zoals wortel, paprika. Een lepel creme fraiche en verse munt erbij is erg lekker. Eet smakelijk.